Logo jest najważniejszym symbolem, którym firma posługuje się w ramach identyfikacji wizualnej. Widnieje ono nie tylko na materiałach drukowanych czy gadżetach firmowych, ale przede wszystkim znajduje się w internecie - na stronie www, materiałach promocyjnych, a nawet jako znak wodny na zdjęciach i innych elementach graficznych. To właśnie z logo dana firma jest kojarzona. Powinno ono więc nawiązywać do jej działalności, oferowanych produktów czy usług. Może wyrażać założenia firmy albo jej cele biznesowe. Często na logo wykorzystywane są litery pochodzące od jej nazwy i inne symbole. Logiem może być również sama nazwa firmy czy nawiązująca do niej grafika. Stworzenie niepowtarzalnego logo ma na celu wyróżnienie firmy pośród konkurencji, a także budowanie jej silnego wizerunku w branży. To dlatego projektując logo dla naszych Klientów kierujemy się nowoczesnymi trendami i najwyższą estetyką. Wybierając usługę projektowania logo w Technetium mogą być oni pewni, że otrzymają sugestywny, nowocześnie wykonany znak graficzny, który będzie oddawał specyfikę działalności ich biznesu.
Cechy dobrego logo
Dobre logo powinno posiadać kilka cech, o których nie należy zapominać. Po pierwsze powinno przykuwać wzrok. Zwracanie uwagi jest tutaj najważniejsze. Mówi się nawet o "nagłym uderzeniu" logo, które wpływa na zapamiętanie firmy oraz jej skojarzenie właśnie z danym symbolem. Oczywiście ważną cechą logo jest również jego estetyka i przejrzystość. Logo powinno być przyjemne wizualnie, bo jak wiadomo rzeczy, które nam się podobają lepiej zapadają w pamięć. Odbiorca nie powinien zastanawiać się co dane logo przedstawia. Jeśli będzie niezrozumiałe, po prostu je pominie. Chociaż istnieją przypadki logo, które nie są na pierwszy rzut oka oczywiste i odbiorca musi się na chwilę zatrzymać, by rozgryźć jego symbolikę. Taki zabieg jest jednak bardzo ryzykowny, bo wiele osób nie zwróci uwagi na logo w ogóle, po prostu je pominie i co najgorsze, nie wiedząc co nim jest, nie skojarzy z nim firmy ani branży w jakiej działa. Czytelność logo odnosi się nie tylko do jego wersji elektronicznej, ale też papierowej. W różnych wielkościach i na różnych materiałach drukowanych logo musi być wyraźne i odpowiednio widoczne. Na szczęście projektujemy także DTP, więc wiemy o czym mowa.
Logo powinno również budzić pozytywne skojarzenia (logo pełni ważną funkcję w budowaniu wizerunku w internecie). Jego kształty i kolorystyka są bardzo ważne. Logo zazwyczaj składa się z logotypu, czyli nazwy firmy i sygnetu, czyli symbolu graficznego. Właściwe skomponowanie tych dwóch części jest bardzo ważne. Istnieją również loga składające się z samego sygnetu czy samego logotypu, które także wypełniają swoją rolę. Na koniec projektując logo należy skupić się na charakterze firmy. Inne logo wykonamy dla szanowanego dewelopera, a inne dla kręgielni. Trzeba wyczuć kiedy można pozwolić sobie na odrobinę humory, a kiedy liczy się pełen profesjonalizm.
Redisign logo
Nie zawsze wykonujemy logo od podstaw, bo firma do tej pory nie posługiwała się symbolami graficznymi albo dopiero zaczyna swoją działalność na rynku. Czasami potrzebny jest jej po prostu redesign, ponieważ logo wygląda przestarzale lub konkurencja zainwestowała ostatnio w odświeżenie wizerunku, co często zmusza do podążania za trendami. Bazując na starym logo możemy wykonać nowe. Ważne, aby nadal nawiązywało do działalności firmy i było z nią jednoznacznie kojarzone. Wystarczy czasami mocniejszy kolor, dodatkowa linia, zmiana fontu, by logo stało się bardziej przejrzyste i nowocześniejsze. Odświeżanie co jakiś czas wizerunku jest bardzo ważne, nie tylko w przypadku logo, ale też innych składników identyfikacji wizualnej. Wówczas firma kształtuje swój wizerunek rozwojowej, kreatywnej, otwartej na nowości. Przekłada się to na wzrost zaufania Klientów oraz popularność jej oferty.
Wiemy jak powinno wyglądać dobre logo. Oto nasze realizacje, pośród których znajdziesz wiele ciekawych projektów. Chętnie wykonamy logo również dla Ciebie.