SEO PR

Zależy ci na tym, aby twoja strona www cieszyła się lepszym wizerunkiem w Internecie i pozyskała nowych klientów? Zamów u nas SEO PR!

Czym jest SEO PR?

SEO PR jest procesem, opierającym się na pozycjonowaniu w sieci informacji dotyczących twojej firmy, które zamieszczone są na zewnętrznych witrynach. Działania te mają na celu ułatwić klientom znalezienie pozytywnych informacji o twojej marce. Pod uwagę bierze się treści, które już w Internecie istnieją, jak również opracowuje się nowy content i zamieszcza go w serwisach. 

Osoby, poszukujące w sieci usług i produktów, bardzo często chcą utwierdzić się w przekonaniu, że firma, z oferty której zamierzają skorzystać jest wiarygodna i zaufana. Opinie znalezione w sieci czy artykuły na jej temat, mogą skutecznie przekonać ich do skorzystania z oferty lub wręcz przeciwnie - zniechęcić i sprawić, że zainteresują się konkurencją.

SEO PR przynosi firmie bardzo wiele istotnych korzyści takich jaki:

  • Pozytywny odbiór marki w sieci - informacje na zewnętrznych serwisach przestawiające firmę w dobrym świetle, wpływają na to, że firma jest pozytywnie odbierana wśród użytkowników.
  • Wzrost zaufania do firmy - wielu klientów obawia się ryzyka niezadowolenia po zakupie. Firma, która posiada w sieci wiele pozytywnych opinii na swój temat oraz artykułów, w których jawi się jako ekspert wzbudza duże zaufanie, dlatego klienci chętniej decydują się na zakup, a zjawisko tzw. porzuconych koszyków maleje.
  • Większa świadomość marki - SEO PR sprzyja temu, aby więcej osób dowiedziało się o istnieniu twojej firmy. Dzięki temu jest duża szansa, że wielu z nich zostanie twoimi klientami.

Kiedy warto zainwestować w SEO PR?

W SEO PR warto inwestować nie tylko wtedy, gdy w sieci źle piszą o twojej firmie lub jej produktach. Zwykle marki decydują się na to narzędzie dopiero w sytuacji, gdy już pojawi się kryzys. Zgodnie z popularnym popularnym powiedzeniem "Lepiej zapobiegać niż leczyć" rekomendujemy SEO PR w sytuacji, gdy:

  • Twoja marka jest mało znana - firmy, które dopiero wkraczają na rynek mogą mieć problem z pozyskaniem nowych klientów, ponieważ każdy będzie obawiał się firmy "znikąd". Jeśli natomiast potencjalny klient po wpisaniu nazwy firmy w wyszukiwarkę zauważy, że jest na jej temat dużo informacji, nie będzie wobec niej sceptycznie nastawiony.
  • Twoja firma ma dużo klientów - duża liczba klientów i zamówień to bardzo dobra sytuacja dla firmy, jednak w takich przypadkach zawsze może zdarzyć się, że coś pójdzie nie tak. Klient, którego zamówienie dotrze po terminie z powodu opóźnień z winy dostawcy, jest często skłonny wystawić dla firmy negatywny komentarz jeszcze nim spór zostanie rozstrzygnięty. Nie są także rzadkością sytuacje, gdy nieuczciwa konkurencja oczernia inne firmy, stosując wobec nich tzw. czarny PR. W takim przypadku lepiej będzie dla ciebie, gdy negatywna opinia zgubni się pomiędzy pozytywnymi.
  • Twoja firma chce pozyskać ważnego klienta - masz szansę na współpracę z dużym kontrahentem? Pozytywne informacje na temat twojej firmy w sieci sprawią, że będziesz postrzegany jako ekspert, co z pewnością pomoże w przyszłych negocjacjach.

SEO PR to narzędzie, które pozwala zwiększyć widoczność korzystnych informacji na twój temat w Internecie, jednocześnie sprawiając, że te negatywne giną daleko w wynikach wyszukiwania. Internauci, którzy natrafią na rzetelne artykuły i opinie na forach dotyczące twojej firmy, będą postrzegać ją w pozytywny sposób.