Pozycjonowanie szerokie


Szukasz sposobu na to jak pozyskać nowych klientów jeszcze skuteczniej? Sprawdź wszystkie korzyści, jakie oferuje pozycjonowane szerokie.

Na czym polega pozycjonowanie szerokie?

W pozycjonowaniu szerokim stosuje się tzw. fraz long tail, czyli złożone z wielu słów. Użytkownicy po wpisaniu ogólnej frazy w wyszukiwarkę, często nie są usatysfakcjonowani wynikami. W takiej sytuacji doprecyzowują zapytanie poprzez dopisanie kolejnych słów. Tak powstaje właśnie fraza long tail. Dzięki temu użytkownicy szybciej i skutecznej odnaleźć te produkty, których poszukują. Pozycjonowanie na nie strony internetowej lub sklepu online posiada wiele zalet, dlatego jest często wykorzystywane w strategii promowania. 

Statystyki informują, że frazy z długiego ogona generują nawet 80% wejść na stronę. Sformułowania odnoszą się często do konkretnych właściwości produktu. Załóżmy, że użytkownik chce kupić rower. W tym celu wpisuje w wyszukiwarkę hasło rowery "rowery". W odpowiedzi pojawiają się wyniki prezentujące rowery górskie, miejskie, szosowe, dziecięce i wiele innych. Użytkownik ma jednak sprecyzowane potrzeby. Chce, aby był to rower do jazdy po mieście, jest kobietą więc naturalnie poszukuje damki, a do tego fajnie byłoby, gdyby rower miał koszyk. W miejsce ogólnej frazy wpisuje więc "rower miejski damski z koszykiem". Dzięki temu Google generuje wyniki odpowiadające potrzebom użytkownika i kierujące do ofert, gdzie może dokonać zakupu poszukiwanych produktów. 

Pozycjonowanie szerokie rekomendowane jest w szczególności dla sklepów internetowych. Zapewnia też świetne efekty w przypadku portali branżowych i informacyjnych, serwisów z opiniami i recenzjami oraz innych rozbudowanych witryn z dużą ilością podstron.

Dlaczego warto stosować pozycjonowanie szerokie?

Wartościowy ruch

Korzystając z pozycjonowania szerokiego, mamy możliwość generowania naprawdę wartościowego ruchu. Liczba osób, jaka trafi na stronę przypadkowo będzie znikoma, dlatego ten rodzaj pozycjonowania to większa szansa na dotarcie do grupy docelowej. 

Wysoka konwersja

Pozycjonowanie szerokie pozwala pozyskać klientów, którzy trafiają na twoją stronę świadomie i celowo. Wielu z nich już na etapie wpisywania frazy w wyszukiwarkę jest zdecydowanych na zakup, dlatego pozycjonowanie szerokie przekłada się na wzrost sprzedaży. 

Niższa konkurencyjność fraz

Pozycjonowanie na frazy ogólne jest znacznie popularniejsze, jednak ze względu na dużą konkurencję w sieci, mniejsze sklepy internetowe czy początkujące serwisy nie mają często szans w starciu z liderami, którzy od lat pracują na silną markę i są bardzo rozpoznawalne. Pozycjonowanie szerokie sprawia, że mniejsze biznesy nie muszą tracić energii na walkę z gigantami, a przy tym skutecznie mogą trafić do potencjalnych klientów. 

Podejmując jakikolwiek rodzaj pozycjonowania należy pamiętać, że powinno być ono poprzedzone optymalizacją. Analiza serwisu pomoże wykryć niezgodności, przez które działania promujące byłyby mniej skuteczne. W Softnetium znajdziemy i naprawimy wszystkie błędy. Sprawdzimy też treści pod względem unikalności oraz zawartości słów kluczowych. Pozycjonowanie szerokie wymaga również pozyskania naturalnych linków, dlatego zbudujemy dla ciebie bazę odnośników pochodzących z wysokiej jakości stron, które cieszą się dużym autorytetem wśród Google.