Pozycjonowanie sklepów


Zakupy w Internecie nigdy nie cieszyły się tak dużą popularnością, co obecnie. Trend ten przyczynił się do powstania dużej ilości sklepów online, co sprawiło, że sektor e-commerce stał się bardzo konkurencyjny. Aby biznes w tej branży generował oczekiwane zyski, trzeba wykazać się dużą skutecznością w pozyskiwaniu nowych klientów. Firmom, które prowadzą własny sklep internetowy zaleca się pozycjonowanie. Dobra widoczność sklepu w wyszukiwarce sprawia, że jest on częściej odwiedzany przez użytkowników, w tym potencjalnych klientów, którzy mogą w nim dokonać zakupu.

Nawet 50% transakcji w sklepach internetowych odbywa się na wskutek ruchu organicznego. Aby liczba wartościowych odwiedzin wzrosła, sklep musi zajmować wysoką pozycję w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie sklepu on-line to wieloetapowy i czasochłonny proces. Wymaga dużej wiedzy i odpowiednich narzędzi, dlatego warto powierzyć to zadanie profesjonalistom. W Softnetium możemy pomóc twojej platformie sprzedażowej osiągnąć czołowe pozycje w odniesieniu na dane słowa kluczowe. 

Jak pozycjonujemy sklepy on-line?

1. Przeprowadzamy optymalizację

Proces pozycjonowania rozpoczynamy od przeprowadzenia działań optymalizacyjnych. Analizujemy budowę serwisu oraz poprawność jego działania. Sprawdzamy takie elementy jak kod, nawigacja, szybkość ładowania, treści i inne. Dzięki temu jesteśmy w stanie wykryć błędy, które pogarszają jakość sklepu internetowego. Następnie możemy je naprawić lub usunąć. Optymalizacja sklepu pozwala zwiększyć skuteczność przyszłych działań w ramach pozycjonowania, jak również innych kampanii marketingowych. 

2. Dostarczamy unikatowych treści

Specjalizujemy się w tworzeniu treści, które pomagają w poprawie widoczności sklepu w wynikach wyszukiwania. Tworzymy opisy produktów i kategorii oraz inne teksty, dzięki którym sklep jest postrzegany przez wyszukiwarkę jako wartościowy. Większe zaufanie Google do danej witryny przekłada się bezpośrednio na jej wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo, tworzone przez nas teksty służą klientom, dostarczając im wiedzy o danych produktach, ich zaletach i sposobie użytkowania. Opisy zawierają również frazy kluczowe, które pozwalają generować wartościowy ruch z w wyszukiwarki. 

3. Tworzymy naturalny profil linków

Pozyskujemy wartościowe linki z zaufanych źródeł. Dzięki temu pozycja sklepu w wyszukiwarce ulega poprawie. Realizujemy przemyślaną strategię pozyskiwania linków, która jest zawsze dostosowana indywidualnie do potrzeb klienta. Linkujemy wyłącznie z wartościowych serwisów o wysokiej jakości, dzięki czemu zapewniamy skuteczność i przestrzegamy wytycznych Google. 

Zastanawiasz się czy warto inwestować w pozycjonowanie sklepu internetowego? Sprawdź co możesz dzięki temu zyskać:

  • Wzrost pozycji sklepu w wyszukiwarce - dzięki pozycjonowaniu, widoczność twojego sklepu ulega znaczącej poprawie.
  • Większa liczba wartościowych odwiedzin - wysoka pozycja w wynikach organicznych pozwala trafić do twojego sklepu potencjalnym klientom, z dużym prawdopodobieństwem, że dokonają oni transakcji.
  • Wzrost konwersji - większy ruch w sklepie to nowi klienci, którzy kupują produkty generując dla ciebie większy zysk.
  • Wzrost rozpoznawalności - obecność na wysokich pozycjach w wyszukiwarce sprawia, że twój sklep staje się znany w Internecie.
  • Opłacalność - pozycjonowanie zapewnia relatywnie niski koszt w stosunku do swojej skuteczności, dzięki czemu jest bardzo opłacalne. Dodatkowo jest działaniem długofalowym, a nie jednorazowym, dzięki czemu zapewnia stały napływ nowych klientów.