Pozycjonowanie lokalne

Twoja działalność koncentruje się wokół danego miasta, powiatu lub województwa? Wykorzystaj pozycjonowanie lokalne, aby z większą skutecznością docierać do grona potencjalnych klientów!

Pozycjonowanie lokalne (inaczej pozycjonowanie regionalne) jest przeznaczone dla firm, które oferują swoje produkty i/lub usługi na rynku lokalnym. Działania podejmowane w ramach poprawy widoczności strony www lub sklepu online zakładają zwiększenie pozycji w wynikach wyszukiwania jedynie w kontekście danego regionu - województwa, powiatu, miasta lub dzielnicy. Proces ten jest bardzo podobny do pozycjonowania ogólnego, jednak wyróżnia się kilkoma unikalnymi elementami. 

W pozycjonowaniu lokalnym istotną rolę odgrywa geolokalizacja, dzięki której Google personalizuje wyniki wyszukiwania dla poszczególnych użytkowników. W ten sposób internauta przebywający w danym momencie w Rzeszowie, w odpowiedzi na zapytanie "biuro nieruchomości" otrzyma wyniki dotyczące przedsiębiorstw działających właśnie w tym mieście, a nie w Warszawie. Dzięki temu nawet niewielkie firmy z mniejszych miejscowości, które nie miałyby szans w starciu z najbardziej konkurencyjnymi firmami z dużych miast, mogą dotrzeć do klientów.

Kiedy i dlaczego warto stosować pozycjonowanie lokalne?

Każde przedsiębiorstwo określa region, w obrębie którego działa. Sklepy internetowe prowadzące sprzedaż wysyłkową najczęściej obsługują klientów na terenie całego kraju. Duże przedsiębiorstwa i korporacje podsiadające oddziały w wielu miastach Polski, działają w podobny sposób. Takim firmom zaleca się więc pozycjonowanie ogólne, dzięki któremu mogą być widoczne dla użytkowników z całego kraju. Z kolei małe przedsiębiorstwa, sklepy stacjonarne, czy punkty usługowe, których działalność jest powiązana ściśle z danym miastem lub regionem potrzebują zupełnie innych sposobów na promowanie swojej działalności. Z reguły fryzjer nie będzie dojeżdżał do klienta z drugiego końca Polski, a większość internautów nie będzie zainteresowana ofertą hydraulika, który mieszka 100 km dalej. Dla firm, których zasięg terytorialny jest ograniczony, stosuje się właśnie pozycjonowanie lokalne. 

Bądź widoczny dla swoich klientów

Pozycjonowanie lokalne korzysta również z narzędzia Google Moja Firma. Pozwala ono każdemu przedsiębiorcy zaznaczyć swoją lokalizację w mapach Google. Użytkownicy sieci często właśnie w ten sposób poszukują usług w pobliżu swojej lokalizacji. To szczególnie przydatne narzędzie dla sklepów, banków, aptek oraz firm prowadzących działalność gastronomiczną. Korzystają z niego nie tylko lokalni mieszkańcy, ale także osoby przyjezdne, dla których wybór usług często determinowany jest odległością która dzieli ich od danego miejsca. Dla firm, które są widoczne na mapie jest to dodatkowa okazja do pozyskania nowych klientów. 

Zoptymalizuj swoją stronę

Najważniejszym krokiem, jaki należy podjąć w celu skutecznego pozycjonowania jest wdrożenie działań optymalizacyjnych. Aby Twój biznes był widoczny w najbliższej okolicy, musisz podkreślić na stronie w jakim obszarze działasz. Przede wszystkim należy zadbać o to, aby na stronie znalazły się dane teleadresowe. Warto umieścić je nie tylko w zakładce "kontakt", ale również na stronie głównej lub stopce. Klientom, którzy posiadają kilka oddziałów lub oferują swoje usługi w różnych lokalizacjach, proponujemy wykonanie osobnych podstron.

Jakie korzyści zapewni ci pozycjonowanie lokalne?

  • Wypromujesz firmę w swoim regionie
  • Skuteczniej dotrzesz do grupy docelowej
  • Zyskasz przewagę nad lokalną konkurencją
  • Zwiększysz swój zysk