Marketing szeptany

Poszukujesz metody na to, aby twoje działania podejmowane w ramach pozycjonowania zaowocowały jeszcze lepszymi efektami? Chcesz, aby odbiorcy postrzegali twoją firmę w pozytywny sposób? Sprawdź naszą ofertę marketingu szeptanego!

Czym jest marketing szeptany?

Marketing szeptany (ang. buzz marketing) to zespół działań, którego celem jest bezpośrednie dotarcie do odbiorcy z komunikatem o danej firmie bądź jej konkretnej usłudze/produkcie. Działanie to ma na celu pobudzenie wśród internautów dyskusji, w sposób całkowicie naturalny. Dodatkowo, marketing szeptany umożliwia pozyskanie wysokiej jakości linków dzięki forom dyskusyjnym, na których najczęściej jest prowadzony. Takie działania wpływają na poprawę pozycji twojego serwisu w Google. 

Marketing szeptany to jeden z najbardziej efektywnych sposobów promocji firmy w Internecie. Zanim klient dokona zakupu lub wybierze usługę konkretnej firmy, chce upewnić się co do słuszności swojej decyzji, dlatego poszukuje opinii innych. Dla wielu internautów fora dyskusyjne stanowią wiarygodne źródło informacji i mają duży wpływ na decyzje zakupowe. Stosowanie buzz marketingu może więc przynieść firmie bardzo duże korzyści. 

Realizujemy efektywny marketing szeptany

W Softnetium od 2005 roku pomagamy firmom zaistnieć w Internecie. Dzięki tak dużemu doświadczeniu, znamy mechanizmy zachowań użytkowników sieci i wiemy jak zainteresować ich ofertą. Nasze działania w ramach buzz marketingu pozwalają na przekazanie komunikatów, które mają istotny wpływ na wizerunek marki. Marketing szeptany realizujemy m.in. na forach internetowych. To doskonałe miejsce ze względu na dużą liczbę użytkowników odwiedzających tego typu miejsca oraz z uwagi na ich częsty podział pod względem tematyki lub regionu. Dzięki temu prawdopodobieństwo, że trafimy do odpowiedniej grupy docelowej znacznie wzrasta. 

W Agencji Softnetium kierujemy się zasadami, które pozwalają nam osiągać wysoką skuteczność. Przede wszystkim realizujemy je w oparciu o etyczne praktyki. Nie spamujemy linkami kierującymi do oferty, lecz pobudzamy dyskusję na jej temat i zachęcamy użytkowników do wypowiedzi. Bierzemy czynny udział w wymianie opinii i spostrzeżeń, reagujemy na zapytania i wywołujemy pozytywne reakcje. Dzięki temu cały proces przebiega w sposób naturalny i nienachalny dla użytkowników, którzy zainteresowani ofertą chętniej klikają w odnośnik kierujący do niej. 

Prowadzony przez nas marketing szeptany ma zawsze pozytywny charakter. Nasze działania nigdy nie oczerniają konkurencji, ani nie atakują użytkowników. Każda wypowiedź jest odpowiednio przemyślana, aby przybliżyć nas do celu jakim jest budowanie świadomości marki.

Jak wygląda strategia marketingu szeptanego

Etap 1 - przygotowanie bazy medialnej, na którą składa się zestawienie forów, grup dyskusyjnych i serwisów powiązanych tematycznie z ofertą firmy.
Etap 2 - planowanie działań, z pomocą których osiągniemy założone cele.
Etap 3 - opracowanie harmonogramu, zgodnie z którym będziemy publikować komentarze i posty.
Etap 4 - wdrożenie kampanii i realizacja zaplanowanych zadań.

Marketing szeptany to proces wymagający starannego planowania i opracowywania kampanii. Warto jednak podjąć się tego wysiłku, ponieważ w zamian można otrzymać widoczne efekty wzrostu sprzedaży i zwiększenia liczby klientów.

Jakie korzyści zapewni ci marketing szeptany?

  • Pozyskanie naturalnych linków o wysokiej jakości
  • Poprawa pozycji strony www lub sklepu online w Google
  • Wsparcie dla działań realizowanych w ramach pozycjonowania i link buildingu
  • Wzrost zainteresowania ofertą i poprawa relacji z odbiorcami
  • Możliwość promocji konkretnych produktów lub usług
  • Wzrost świadomości i rozpoznawalności marki